onsdag 28 januari 2015

Då jag trivs som bäst

Hej!

En del dagar är helt enkelt bättre än andra. idag är en sådan dag.
Jag trivs när jag har det lite fullt upp utan att behöva ha det stressigt.
Vi har hunnit uträtta en hel del men endå hunnit ta det lugnt.
Vi var ute hela familjen från morgonen.
Gubben satte barnen i vagnen och jag sadlade hästen och så tog vi en gemensam morgonpromenad. Hästen var pigg och på tårna. Hon ville helst bara galoppera och galoppera. Synd för henne att jag var på rida ordentligt humöret.
Sen när vi kom tillbaka kom en mycket god vän hit på besök och vi hann avhandla både det ena och det andra.
Det är roligt med vänner på besök. Speciellt när det handlar om goda barndomsvänner.
Ojojoj vad man har många roliga minnen tillsammans med som som har fått se en växa upp.
Jag har minnen ända från när vi träffades som treåringar. Hon kom hem till oss med sin mamma.
In i köket med sina röda gummistövlar. jag minns att jag funderade på vad mamma skulle säga eftersom vi inte fick vara inne med skorna på men hon sa ingenting.
Sen började vi springa runt och leka runt runt runt sprang vi ända tills vi hittade dockorna och dockvagnarna. Vi har nog lekt hundratals om inte tusentals timmar med våra dockor tror jag.
Sen gillade vi också att cykla runt i byn. Vi visste hur långt vi fick fara och det var en specifik skylt som våra föräldrar hade sagt att vi inte fick passera. Ifall vi skulle göra det skulle vi inte längre få Cykla runt. Dock tyckte vi som barn att regler är ju till för att brytas och smet iväg till bensinmacken lite längre in i byn.
När våra föräldrar fick reda på detta låste de in min cykel i garaget och hennes hängde de upp i ett träd.

Nu har jag just varit ute med Meciliah på åkern en stund och så har jag också fixat åt hästarna till natten. Meciliah verkar må bättre för tillfället men vi har endå bokat kliniktid åt henne för säkerhetsskull. Inridningen lägger jag på hyllan tills jag vet vad som fattas henne men ont verkar hon inte ha i alla fall.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar