fredag 23 januari 2015

Tillökning i familjen

Hejsan!

Bli inte förskräckta av rubriken.
Saken är den att vi har fått tillökning i våran familj men inte av den mänskliga sorten utan av den djuriska.
Vi har inte ens själv valt att skaffa tillökningen i djurskaran utan de har själva bestämt att de skall bosätta sig här på gården.
Djuren som flyttat in eller ut eller hur man nu skall se det är två harar vid namn Pluto och Britta.
De har börjat hålla till precis utanför stallet och i hästhagen.
Vi ser dem varje dag och även nattetid ibland om man tittar ut genom fönstret så sitter de där och mumsar hö som ramlat på marken.
Givetvis så springer de bort så fort de märker att vi närmar oss men varje dag så kommer de tillbaka. Djurälskare som jag är så tycker jag att det skulle vara rätt så häftigt med ett par tama harar, men vad vet jag kan man ens tämja harar?

När jag var liten så hade jag en kanin som hette Lilleskutt. Oj vad jag älskade den kaninen, jag hade honom med överallt och han blev otroligt tam.
 När jag hade honom lös så hade jag lärt honom att komma på inkallning och att hoppa upp i luften när man klappade i händerna.
Ni kan tro att jag var ledsen när jag var tvungen att ge bort honom när jag blev allergisk.
Ett par år senare kom katten Mimmi in i bilden eller Miranda Mimmi Mikaela Malin som hon så högtidligt blev döpt till.
Den katten fanns med ända tills ifjol och hon blev hela 15 år gammal.
Hunden Mira eller Flyers Molly Polly kom in i våran familj när jag var 13 år.
Hon hjälpte mig mycket under tiden när jag hade ätstörningar.
Tillsammans har hon och jag sprungit många mil tillsammans och jag har lagt oerhört många timmar på att lydnadsträna och pyssla om henne. Det tricket jag är mest stolt över att jag lyckats lära henne är att hon kan säga Mjaoo
Katten Måns är också värd att nämna. Den katten var en riktig värsting som liten bet och klöste så att folk funderade om jag skar mig själv när jag gick runt med rivsår överallt.
När han blev äldre blev han katten som gick att lära trick. Han kunde sitta och snurra på kommando.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar