torsdag 22 januari 2015

Sjukhusdag

Hej!

Vi har suttit hela dagen vid sjukhuset med minstingen.
Eftersom han har gråtit gråtit och gråtit nästan jämt och ständigt tyckte vi att det var dags att söka efter lite hjälp.
Vi har fått vara på ultraljud, tagit blodprov och blivit undersökta.
Ännu har de inte hittat något avvikande men alla var vi överens om att han verkar ha väldigt ont i sin mage.
Eftersom han spyr så mycket och med en väldig fart så skall vi nu först prova att ge honom en slags medicin som skall hindra maten från att komma upp. om den inte hjälper så fanns det ett par andra vi kunde få testa och som sista utväg tar de in honom på barnavdelningen.
Det känns skönt att bli tagen på allvar och att de fick se att han verkligen är olycklig jag hoppas och håller tummarna att den första medicinen skall hjälpa honom så att han slipper gråta och vara så ledsen.
Det är tungt när de bara gråter och gråter och vad man än gör för att försöka hjälpa så hjälper ingenting. Så jag hoppas hoppas hoppas att det hjälper. Jag tror att sköterskorna tyckte att vi såg trötta ut eftersom de kom och frågade om vi ville att de skulle gå en stund med honom. Gubben somnade till och med på stolen där han satt så lite hade de nog som de gick efter.


Hästarna har fått ta det lite lugnare denna vecka, men igår jobbade vi med Meciliah litegrann :)









2 kommentarer:

  1. Styrkekram till er! Känner så igen mig... Hoppas att den första medicinen hjälper och att ni inte behöver använda den så länge. Hos oss räckte det med två veckors kur av nexium.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Hoppas jag med <3

    SvaraRadera