lördag 28 mars 2015

Bed of roses

Hej!

Nej se det snöar.. Det var väl roligt hurra...
Eller så inte. Snöblandat slaskregn är inte riktigt mitt favoritväder.
Att bli tvungen att vada i skitblandat vatten när man skall sätta ut hästarna är inte heller så värst glamoröst.
Innan man kommit fram till hagen är både ens fötter och hästarna dyblöta.
Det är i sånt här väder man får ta en funderare varför man inte samlar på frimärken eller har någon annan trevlig inomhus aktivitet som hobby.
Plötsligt känns min ide om att bygga ett tak över hela åkern som en väldigt bra lösning.

På samma gång som jag öser klagomål i textform över er så kan jag berätta att vi var på cirkus igår. Tråkigt nog blev jag inte alls imponerad.
Jag hade sett fram emot häftiga trick med djur och andra svåra saker men helt ärligt så blev jag lite besviken.
Hundarna var inte riktigt med på noterna och tricken de gjorde så kan även våran hund.
Katten som de hade med sig var ganska ointresserad av det hela. Våran förra katt var tränad att göra mera avancerade saker.
Ponnyn de hade med sig var inte heller mycket att hänga i julgranen.
Visst var den söt men några trick gjorde den inte.
Det ända den bjöd på var att den ville ha godis och mycket av den sorten.
Ponnyridning fanns också på schemat med en väldigt missanpassad sadel.
Hoppas jag inte gör någon besviken nu men så såg jag på det hela. Jag är säker på att cirkusartisterna gjorde sitt bästa men det blev inte så lyckat.

Nu blev det här ett ända stort klagande men så kan det vara ibland.
Barnen är sjuka och gnälliga och det gör inte den här dagen bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar