söndag 8 mars 2015

Big girls dont cry

Hej!

Visste du om att man inte alltid behöver vara stark.
Ibland är det okej att bryta ihop och konstatera att det här blir till ingenting, det här klarar jag helt enkelt inte själv.
Visste du om att det är oftast när man visar sig svag som man egentligen är stark.
När man vågar visa sig sårbar och att man vågar erkänna att man behöver hjälp.
Det är svårt att hjälpa någon som alltid klarar sig själv.
Om man alltid har en vägg emot sig som säger lägg dig inte i det här, jag behöver ingen.
Ensam är sällan så väldigt stark, om man delar sina problem med någon annan och slår sina kloka huvuden ihop blir man oftast rejält mycket smartare.
Oftast så fokuseras det så mycket på DU och DU och DU. Du borde, Du skall Du kan.
Visst är det oerhört viktigt att DU blir sedd och hörs och accepterad för den du är.
Det är livsviktigt.
 Ibland blir det bara så mycket, lite för mycket enligt mig.
Du skall vara bra på vad du gör och du skall veta vad du vill.
Du skall göra karriär och du skall ha en hobby som du är bra på. Du skall vara självständig och du skall klara dig själv. Du skall vara rik och dyra prylar är status.
Den fasad som du bygger upp är viktig.
Ibland tror jag det också borde fokuseras på Vad kan VI, vad vill VI, Hur kan VI göra det här.
Jag tror att alla behöver lära sig att samarbeta med andra. Saker som talkoarbete och att låna av andra. Dela med sig av sitt överflöd. Lagandra och att hjälpas åt.

Det finns en sång som lyder
" Allt vi gör det gör vi tillsammans vi mår bra vi håller ihop.
Stora små vi vill vara tillsammans.
Gammal ung vi håller ihop.
Vart jag än i världen går. någon följer mina spår.
Ensam ingen vara kan.
Håll ihop tyck om varann.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar