torsdag 12 mars 2015

Änglavakt

Hej!

Tänkte jag skulle berätta för er om vad min lilla arabprinsessa hittade på häromdagen.
Tanken var att vi skulle ta en härlig söndagspromenad i solskenet tillsammans med gubben och barnen.
Innan vi for från gårdsplanen tänkte jag att hon skulle få härja av sig den värsta energin som annars ligger och pockar på.
Sagt och gjort allt var frid och fröjd ända tills hon lyckades slita sig och få grimskaftet mellan benen. Då blev hon rädd och satte av i en väldans fart rakt från gården.
Hon sprang iväg i vild galopp rakt ut på vägen.
Där fick hon  upp ännu mera fart och till min stora förskräckelse så ser jag hur hon styr kosan mor riksåttan.
Dit ut far hon springer längs med vägen och försvinner ur min åsyn.
Sprang och hämtade gubben som hoppade i bilen och for och söka henne.
Själv sprang jag runt och letade.
Jag var helt säker på att nu var det slut med denna häst.
Endera så blir hon överkörd eller så trampar hon på grimskaftet och bryter nacken.
Det sista alternativet var att hon halkar på asfalten eller hamnar framför tåget.
Hur det än slutar så kan det här inte sluta väl tänkte jag.
Döm min förvåning när gubben ringer mig och säger att han hittat hästen och att hon är oskadd. Någon hade fått fast henne strax före järnvägsövergången när hon styrt kosan in mot stan.
Jag hämtade henne och kunde konstatera att hon inte fått en skråma.
Särskilt uppskrämd var hon inte heller fastän hon förstås var ganska svettig.
Jag fick promenera hem med henne längs med vägen och jag lovar er att det var skönt att vi tränat en hel del på trafiken.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar