lördag 21 mars 2015

Vind i svansen

Hej och hå!

Usch vilken kall och blåsig dag det har varit idag som tur är så har jag haft fullt program så allt för irriterad har jag inte lyckats bli på vädret.
Min mamma och pappa ställde upp som barnvakter från morgonen så att jag och gubben kunde träna lite tillsammans.
Eftersom han hjälper mig med hästarna jämt och ständigt så känns det bra att ibland få göra något som han också tycker är roligt.
Kämpade på med crosstrainern så mycket jag bara orkade och saldot blev hela 12 km.
Efteråt kändes det skönt och jag var riktigt nöjd och belåten.
Efter det gjorde vi något som inte händer allt för ofta, nämligen for och kolla på bilar samt provade en Subaru.
Inte varje dag man sitter i en så dyr bil men får man chansen så måste man ju prova.
Något köp blev det dock inte. Vi skall nog köra med vår silverfärgade evighetsmaskin ett bra tag till. Jag tycker det känns onödigt att man lägger ut en massa pengar på en ny bil när man har en billig som fungerar som klockan.
På eftermiddagen kom en kompis över en sväng och sen hann jag med en snabb ridtur tillsammans med arabprinsessan.
Vädret var inte till våran fördel ansåg hon och knallade mest på i egna tankar och funderingar.
Tanken var att vi skulle rida dressyr men hennes förslag var mera åt galoppera turbofart runt travbanan typ.
När vi nästan hade hittat en fungerande knapp så ringde gubben och behövde hjälp med barnen så då blev det en snabb avslutning.
Nu ikväll så satsar vi på att mest bara ta det lugnt. Vi skall tända eld i spisen, grilla lite korv och inte göra så mycket annat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar