onsdag 15 april 2015

Days like this

Hej!

I ett enda huj har denna dag susat förbi.
Vi började dagen med att vara på rådgivningsbesök med båda pojkarna.
Slarvig som jag är har jag lyckats glömma att fara på lillkillens 4 månaders kontroll så han hade hunnit växa ganska mycket sen sist.
Enligt hälsovårdaren på rådgivningen så var han en  riktigt perfekt liten kille som följde sin kurva exakt.
Likaså i utvecklingen så var han precis som en fem månaders bebis skall vara.
Inte för att det spelar så stor roll men positiva ord är alltid roligt att höra.
Vi skall nu börja introducera ännu mera mat åt honom eftersom han jämt och ständigt är hungrig.
Det kommer att bli gröt om kvällarna och kanske ännu en måltid potatis om dagen.
Snart äter han ju lika mycket som oss andra här i huset.
Sen på eftermiddagen ställde min kära mor upp som barnvakt så att jag och gubben kunde få lite egen tid.
Vem kan ha det bättre ställt än jag som får gubben frivilligt med när jag skall ut och rida?
Vi for en sväng med Silverpilen som var pigg och energisk.
Vi passade på att jobba en liten stund på ridplanen när vi ändå var igång och för varje gång man rider honom så känns det som att han tar ett litet steg framåt. Skritten och traven fungerar riktigt bra och galoppen är introducerad.
Lillsyrran hade en liten önskning om att hpon gärna skulle ha en ridbar häst när hon kommer hem mitt i sommaren och som det ser ut just nu så känns det väldigt lovande.
Om hon inte håller hårt i honom så kan det nog hända att vi behåller honom för oss själva eftersom han ligger oss väldigt nära hjärtat denna glada evighetsmaskinen.
Nu ikväll så är vi bortbjudna på mat men innan det skall Gubben hinna iväg och träna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar