torsdag 16 april 2015

Tålamod

God eftermiddag!

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge hörde jag en gång någon säga.
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge har jag en känsla av ibland.
Jag har nog antagligen universums sämsta tålamod.
Just nu är jag lite lätt irriterad på mitt mobilnät som vägrar att fungera som det skall.
Undan vill jag att det skall gå när jag surfar mig fram på nätet.
Jag avskyr att vänta flera minuter på att någon sida skall laddas.
Jag fungerar lite liknande när jag handlar, shoppar eller skall göra något beslut.
Att stå och vela fram och tillbaka är inte riktigt min grej.
Det är inte ofta jag är osäker på vad jag vill ha eller vad jag vill göra.
 Osäker på hur jag skall komma fram till mina mål kan jag vara men sällan långsam med att försöka pröva mig fram på någon snårig stig.
Vill jag att något skall hända så vill jag ha det strax och med det samma inte en månad eller ve och fasa ett år senare, då kan jag lika bra strunta i det.
Nå inte nu riktigt men vissa saker har jag svårt att vänta med. Som på ett svar till exempel.
Jag vill gärna ha tydliga svar.
Ja visst kan vi göra så eller nej tyvärr så fungerar inte det här.
Ordet kanske och vi får avvakta och se är något som jag inte har så lätt med .
Säger någon att vi kanske kan göra en viss sak och jag gärna vill göra den saken då ligger jag hårt på tills det går genom. Ett kanske tas nästan som ett svagt ja.
Envis som synden är väl min personlighet och får jag ett nej vill jag gärna veta varför.
Jag ger mig sällan om jag väl bestämmer mig för något och där kan jag ha tålamod att kämpa så länge som helst.
Jag ger inte upp i första taget.

Nog om detta nu. Kom just in från en ridtur med Mellizza.
På dagens schema stod det dressyr över bommar och det gjorde vi minsann för hela slanten.
Jag tycker om att sätta in bommar när man rider dressyr, blir så mycket mera inspirerande då tycker jag.
Speciellt när man har en häst som bjuder bra på sånt.
Meciliah fick ha ledigt. hon motionerade för fulla muggar i hagen endå.
Hon fick till och med Mellizza med sig ett par svängar och det tyckte hon var riktigt roligt.
Pirayan skall få skor för första gången idag. Han har hittills klarat sig barfota men nu märker vi att han börjat nöta på framhovarna så därför åker skorna på.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar