lördag 11 april 2015

Goodmorning Sunshine

Tjena!

Morgonen började halv 5 med en yrvaken liten kille som verkligen inte ville sova.
Den tiden på dygnet är jag inte ännu riktigt fit for fight känns det som men vad hjälps det.
Är barnen vakna så är dom.
Om det är något jag borde lära mig så är det att gå och sova tidigare om kvällarna.
När barnen väl har lagt sig så tycker jag att det är så skönt att vara uppe själv en stund.
Umgås med gubben och bara ta det lugnt.
Med två småbarn i huset, med två hästar i familjen samt en karl som tränar hårt inför kommande bänkpresstävlingar så finns det inte så många lugna stunder under dagen.
Därför uppskattar jag en liten andningspaus innan man väl går och lägger sig.

På dagens schema står det shopping i Kokkola.
Det är inte ofta som jag unnar mig själv att köpa något nytt, men nu är det dags för lite nyare garderob.
Oftast handlar jag på Second Hand eftersom jag tycker att man kan hitta ganska bra begagnade kläder bara man har lite tid på sig att söka.
Barnen får oftast också begagnade kläder och det tycker jag att fungerar riktigt bra.
Visst köper vi nytt också ibland men hittar jag billiga nästan nya begagnade så applåderar plånboken.

Min sjuka rygg fortsätter att bråka.
Blev tvungen att leda Pirayan till manegen igår när "unghästutbildaren" skulle rida igenom honom lite.
Pirayan skötte sig riktigt fint den här gången.
Lite säkrare på sig själv och på vad som förväntades av honom.
Mina egna hästar har fått vara lediga eftersom jag inte ids utsätta min rygg för mera stryk just nu.
En inflammerad korsrygg är inget nöje kan jag tala om för er. Det känns lite surt när man har hästar som behöver tränas och få motion men vad kan man.








1 kommentar:

  1. Vilken livsnjutare du har i "rapapåtte" :) Ha en bra dag, hoppas att ryggen snart blir bättre!

    SvaraRadera