fredag 10 april 2015

Not strong enough to stay away

Godmorgon alla vänner!

Efter fyramånader utan Facebook har jag fått bita i det sura äpplet och konstatera att det verkligen är ett socialt nätverk.
Allting går via Facebook nu för tiden och man lämnar väldigt lätt utanför om man inte har ett konto. Många tävlingsinbjudningar går via sajten nu för tiden.
Dom flesta loppisar och annat köp och sälj fungerar via facebook.
Alla hästuppfödare och dom flesta som ordnar ett evenemang använder sig av sidan.
Det är ganska skrämmande och intressant att man blir ganska så beroende av att få vara med där det händer.
Folk tar också lite för givet att man skall vara uppkopplad och hålla reda på saker själv, vilket är lite svårt om informationen endast koncentreraras till en webbsida.
Jag måste helt enkelt buga åt Facebook och säga att de lyckats.

Nog om detta nu.
Just nu sitter lillasyster i en buss på väg till Helsingfors.
Jag är så glad för hennes skull att hon och hennes kompisar vågade uppfylla sin dröm och bege sig av på egna ben.
Dom har gjort en blogg som heter www.3wentwest.blogspot.com där ni kan följa deras äventyr om ni vill.
Folk brukar ju säga att man skall passa på och göra saker när man är ung och visst stämmer det.
 När man bara har sig själv att tänka på och ta hand om är det absolut lättast att bege sig av dit fötterna pekar.
Om jag hade varit ung eller gammal är jag ju inte ännu så tror jag att jag gärna skulle ha rest en del också.
Gubben och jag hade en Inter Rail Resa inplanerad för ett par år sedan som verkligen hade varit roligt om vi hade hunnit förverkliga.
Nu känns det ju som om timingen inte är riktigt perfekt så den skjuter vi upp till någongång i framtiden ifall vi får leva :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar