onsdag 22 april 2015

Hur i hela fridens namn skall man veta vad som är rätt

Hej!

Av rubriken som jag lagt upp kan ni avläsa att jag är fundersam och frustrerad just nu.
Ett kort tag har jag trott att nu har vi hittat vårt framtida hem men så fylls man av tvivel igen och funderar om man borde leta vidare.
Det är ju inte bara jag som skall trivas där,
Även barnen och Gubben  förtjänar ju att ha ett hem som de mår bra i.
För barnens del önskar man ju ett ställe som inte är allt för långt till skolan.
Stora ytor att leka på samt gott om lekkompisar.
Gubben har nog inte så stor skillnad var han bor egentligen, sålänge han slipper renovera allt för mycket och har nära till något gym så är han nöjd.
Jag själv då är ju den som bromsar den här familjen till att hitta någonstans att bo.
Eller kanske inte bromsar eftersom Gubben inte har något emot hästarna men att hitta någonstans där det finns mark, stall och bra ridvägar är en utmaning, speciellt om man inte vill tumma på något.

Där vi bor just nu bor vi väldigt bra.
Hästarna utanför dörren och nära till precis allt.
Det som gör att jag så småningom vill röra på mig är butiken som kommer att byggas mitt framför vårt köksfönster.
Visst är det bra att byn får en butik, men plötsligt så bor vi inte på landet mera.
Jag har inga problem att förstå varför de bygger den precis var de gör men oj vad jag tycker att den kommer att störa vårt liv.
Den redan mycket trafikerade vägen som saknar trottoar när man skall komma till ridvägar så kommer att bli ännu mera trafikerad och för barnen blir det också värre.
Just nu när man rider så går det inte en gång som man inte möter någon lastbil, buss traktor eller massvis av bilar som kommer i ganska hög fart. Vissa tar bra hänsyn medan andra tycker att det är skoj att se vilken reaktion man kan få om man tynger gasen i botten och slirar lite.

Well nog om detta. bjuder på bilder från gårdagens hästar :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar