måndag 20 april 2015

Upp och ner och lite hit och dit

Hejsan alla!

Började morgonen på bästa sätt med att åka iväg på skolning med Pirayan.
Jag vill verkligen varmt rekommendera att ni som vill ha hjälp med era unghästar eller vanliga vuxna hästar att söka hjälp av folk här i närheten.
Det finns så mycket duktigt folk häromkring som kan ge en hjälpande hand om det behövs eller bara en sådan sak som att bolla ideer med någon.
Vi har anlitat Sari och David att hjälpa till med inridningen av Pirayan och det är verkligen guld värt.
Idag var ha pigg och glad som vanligt när vi begav oss av hemifrån.
Han blir säkrare och säkrare för varje gång man gör något med honom och det är kul att jobba med en lättlärd känslig häst.
Lillasyster har gjort ett bra jobb med honom det gäller bara för oss andra att hitta knapparna så rullar allt på som det skall.

Själv har vi något spännande på gång för tillfället.
Dessa dagar går man runt och väntar och väntar och funderar.
Håll tummarna för oss så kan jag berätta mera sen om det blir av.
Det är en stor dröm för mig som kan gå i uppfyllelse och med mitt dåliga tålamod så känns det lite som att gå på nålar.
Jag vill veta nu och med detsamma och inte vänta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar