onsdag 8 april 2015

Spännande dag!

Godmorgon!

Idag skall vi göra något spännande Jag och Gubben, något som kan vara livsavgörande hur våran framtid börjar se ut.
Det skall bli riktigt roligt och jag kan berätta mera för er sen ifall det blir av.

Igår var det hästarna på agendan mest hela dagen.
Lillprinsessan som varit ledig i ett par veckor fick komma ut en sväng.
Jobbade endast lite från marken med henne med självklara övningar.
Hon var på gott humör och allt flöt på som det skulle.
Mellizza red jag lite barbacka i skritt.
Min rygg krånglar nu igen så jag är tvungen att ta det lite försiktigt.
Dock finns det många nyttiga övningar som man kan göra i skritt så vi fick ett riktigt ordentligt pass i alla fall. Skritt är helt klart en underskattad gångart.
Sist men inte minst så hade jag hand om Pirayan också.
Han blev verkad och sen jobbade vi lite på åkern.
Han är så otroligt käsnlig med kroppspråket och reagerar på minsta lilla signal så vi har en del att jobba med innan vi hittar samma språk.
Helt bra gick det nog i alla fall och jag for därifrån med ett leende på läpparna.
Det skall bli så roligt att få ha hand om honom ett par månader.
Jag trivs när det är mycket på gång med hästarna.
Det är ju det som jag gillar mest av allt här i livet förutom familjen då förstås.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar