måndag 4 maj 2015

Lång daig i sadeln

Tjena bloggen!

Vilket underbart väder vi hade igår.
Vi njöt för fulla muggar hemma hos oss.
Eftersom familjen beslöt sig för att ta en promenad efter lunchen så följde jag och min fyrbenta vän gladeligen med.
Rutten bar iväg längs med pumpstationsvägen och eftersom jag inte riktigt bara ville skritta så galopperade och travade vi av och an längs med vägarna nu som då.
Tre timmar senare och rejält mycket svettigare kom vi oss hem.
Jag konstaterade att jag nog förstår varför distansryttare oftast rider i bomlösa sadlar och varför man skall ha byxor utan söm på insidan av låren när man rider.
Autch vad ett par mjuka ridbyxor kan skava.
Imorgon är det tävlingsdag igen, håll tummarna att vi kommer ihåg banan denna gång och att hindrena inte är eldsprutande drakar.
Sommaren är en sådan rolig säsong när det ordnas småtävlingar till höger och vänster.




2 kommentarer:

  1. Vi hade också underbart väder igår, så det blev att åka iväg på en härlig tur :-) Fast jag rider alltid i skodda ridbyxor och sadel med bom eller sadelträ hur många timmar i sträck jag än rider, så det finns underbart sköna såna också :-)

    SvaraRadera
  2. Bra läsning! Nu ska jag följa din blogg! :D

    SvaraRadera