onsdag 6 maj 2015

ForsGers cupen

Hej!

Vi for ju iväg på tävling igår.
Det är jättemånga år sedan jag sist tävlat på Fors Gers cupen så det var med en liten klump i magen jag åkte dit med Mellizza.
Nervositeten gick dock över efter ett tag och jag satt upp på hästen med en bra känsla i magen. Arabprinsessan var på gott humör och bjöd bra på hindrena under framhoppningen.
Första rundan var en clear round som vi tog som uppvärmningsklass.
Där bjöd hon bra och det ända hon tittade på var bommarna som var på sidan av ridbanan och högtalaren som spelade musik.
Runt kom vi med alla bommar i behåll så en felfri ritt blev det där.
Sen hoppade medryttaren också en runda i nästa klass och där kom det tyvärr ett helt onödigt stop eftersom pållen tyckte att gröna oxrar med plank under är ganska så läskiga.
Lite synd eftersom hon hoppade super efter det.
Sist men inte minst hoppade jag också en runda i samma klass och där gick det faktiskt riktigt bra. Felfritt kom vi runt och slapp vidare till omhoppning.
Där red jag inte så snabbt med fick en del ok vägar istället.
Vi slutade på en andra plats till min stora förvåning.
Prinsessan var som vanligt nöjd och stolt över sig själv när hon gjort något bra.
Hon är rolig på det viset och vet själv när hon skall vara nöjd och stolt över sig själv.
Hon är en sådan som älskar att få stå i rampljuset med allas uppmärksamhet riktad mot just henne.

Bifogar lite bilder på Lillprinsessan. Hon motionerade sig själv för fulla muggar i hagen häromdagen.












1 kommentar: