fredag 29 maj 2015

Nu är det ljuvlig sommar

Hej!

Dom sista veckorna i Maj brukar vara fantastiskt vackra.
Solen brukar ofta titta fram och myggorna har ännu inte hunnit bli allt för jobbiga.
Dessa veckor njuter jag och trivs som fisken i vattnet.
Jag tycker det är så härligt med försommar.

Vi har en del examenfester nu som skall firas i helgen. Som tur är så är de inte så många.
Jag gillar att gå på fest och tycker det är kul att fira folk, men om det blir för många på en och samma gång så blir det lite väl stressigt.
 Detta år har vi bara ett kalas per dag och det är precis lagom.
Då är det kul att få klä upp sig litegrann och bege sig ut i vimlet och träffa folk.
Det ända som är svårt är att hitta lämpliga presenter.
Jag tycker om att ge gåvor åt folk, men jag tycker inte om att ge presenter som inte känns helt rätt.
Jag vill hitta något som passar personen i fråga som handen i handsken och det är svårt om man måste hitta presenten på en gång.

Nog om detta nu. Hästarna har fått motion idag.
Började morgonen med Pirayan.
Han var trött och lite slö idag. Den stackaren har väl antagligen lite träningsvärk.
Vi försöker fokusera på att han skall hitta takten i skritt och trav.
Det är inte så lätt att vara ung och vinglig och hålla reda på alla fyra ben samtidigt och när man dessutom har en ryttare på ryggen :)

Meciliah fick skutta runt lite löst igår och det tyckte hon var riktigt lajbans. Rätt så snygg var hon dessutom när hon lekte att hon var en showhäst :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar