söndag 17 maj 2015

Skriver några rader

God eftermiddag!

Vilken skön dag det har varit idag. vi har inte haft något inplanerat utan bara tagit dagen som den kommit.
Barnen gav oss sovmorgon och vi fick ligga och dra oss ända till halv 9.
ÖÖh sovmorgon tänker kanske vissa men jaa så är det när man har morgonpigga barn då är halv 9 länge.
Efter morgongröten packade vi på barnen kläderna och for ut och leka en stund.
Lillgrabben älskar att vara utomhus och få sparka bollen samt titta på Farfars traktorer.
Medan Gubben lekte med Lillgrabben så passade jag på att ta ut Meciliah en stund.
Hade egentligen inget inplanerat utan vi tog det bara lugnt på gårdsplanen.
Vi åt Lite gräs, tränade att stå stilla vid uppsittningspallen och släpade "plankan" längs med vägen. Meciliah är väldigt känslig för ljud så jag brukar med jämna mellanrum se till att hon får bli lite härdad.
Just därför promenerade vi idag tillsammans medan jag hade en planka på släp.
Märkligt tycker kanske vissa men bra träning tycker jag själv :)
Jättebra gick det hur som helst, hon var lugn och samarbetsvillig idag.
Lite misstänksam var hon först över den högljudda saken som matte envist släpade efter sig men efter ett tag så konstaterade hon att det bara var en helt vanlig brädbit som förde oväsen.

Nu har vi jsut ätit lunch ocg gubben for iväg på gymmet. barnen sover och jag gör absolut ingenting. om en stund så skulle jag egentligen behöva sticka iväg och rida men varför stressa när amn inte måste?






1 kommentar: