torsdag 21 maj 2015

Stökigt och bökigt

God kväll!

Hittade en intressant text på facebook av alla ställen för en stund sedan.
Den beskrev ganska öppet hur det kan se ut i ett hem där man har barn och just idag försöker jag trösta mig med att det skall synnas att man har barn i huset.
Just snubblade jag över legoklossarna som ligger utspridda lite här och där.
Under matbordet så finns det en del matrster från lunchen vi åt innan vi for iväg på andra äventyr.
I tvättkorgen växer ett berg sig sakta men säkert lite högre och mitt hår är väldigt smutsig eftersom jag inte har hunnit duscha än idag.
Visst kan oredan störa mig lite ibland.
Jag menar vem vill bo i ett organiserat kaos?
Å andra sidan så är jag glad över att jag ibland bara kan låta det vara.
Plockar jag upp legoklossarna 70 gånger per dag så blir de garanterat utspillda lika många gånger Ifall jag inte städar undan dem och sätter dom högt uppe på ett skåp..
Lika är det om jag plockar in alla småbilar i hyllan.
Våran snart två åriga som springer och hämtar dom lika snabbt som jag sätter bort dem.
Vill jag ha bort alla smulor och alla dammtussar i huset så hamnar jag att stå med dammsugaren i handen 24/7 och bara se hur smulorna sprider sig i huset medan barnen leker.
Jag kan också sätta barnen framför datorn och låta dem se film hela dagen.
Då hade jag kanske sluppit detta men sådant stöder jag inte. S
kulle jag springa och plocka hela dagen lång. plocka och städa plocka och städa och försöka hindra att barnen råddar, Då hade jag varit ganska uppgiven och trött vid det här laget.
Barnen skulle inte heller vara så lyckliga gissar jag.
Hellre lite leksaker här och där då om jag får bestämma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar