onsdag 17 juni 2015

Livat var det här

Tjenare bloggen!

I ett ända huj har denna dagen svishat förbi.
Började dagen med att åka till Ranchen och hälsa på Breeze.
Jag hade egentligen tänkt att jag skulle ta och provrida henne lite men eftersom de sadlar jag hade med mig inte passade så jobbade vi lite förhand på ridplanen istället.
Det finns mycket roligt man kan göra fastän man inte rider och genom att hålla på från marken lär man känna varandra också.
Visade lite bommar för henne idag och det tyckte hon var skoj.
Lyfte på hovarna som om hon aldrig gjort något annat.
På slutet tog vi några skutt också och det gick lika galant.
Det är bara min kondition som inte riktigt räcker till, men den kan ju endast bli bättre.
Jag får hem en ny sadel imorgon så förhoppningsvis så kan jag provrida då istället.
Dom andra två prinsessorna fick också gå en promenad idag.
Min goda vän B kom och hjälpte mig att leda dom till betet och eftersom vi ändå var ut på promenad så tog vi en omväg.
Den 1.5 km långa dagliga sträckan till beteshagen har gjort Meciliah gott.
Hon tycker inte att det är lika livat längre att slippa ut på promenad så hon hålls lugnt och fint med alla hovarna på marken.

På kvällen blev vi bjudna på mat.
Det är en lyx att ha goda vänner som bjuder lite nu som då.
Vi brukar regelbundet en gång i veckan ungefär turas om med att bjuda varandra på mat.
Det är mycket roligare när man är flera som äter på samma gång samtidigt så hinner man ju umgås också.

Nu på kvällen innan läggdags har jag till ochg emd hunnit mig iväg på en liten länk.
Konditionen är ju ett minne blott men jag märker att ajg orkar lite mer för varje gång jag tar mig ut.









4 kommentarer:

  1. Hon har en jätte fin färg

    SvaraRadera
  2. Har alltid skojat och sagt att min nästa häst skall vara fux... nu letade vi ju då givetvis inte efter en fux utan en bra häst men tadaa :D

    SvaraRadera
  3. Hon är ju hur vacker som helst! :)

    SvaraRadera