tisdag 16 juni 2015

Let me present

Hej!

Tänkte att jag kort och gott kan Presentera Fair Brreze som nya hästen heter.
Hon är ett 7 årigt sto e. L.M Polaris u Bint Quahir och hon kommer från Danmark.
Tanken är att hon skall användas som ridhäst men också visas på någon utställning nu som då.
I framtiden kanske det blir något föl också vem vet?
Breeze är tävlad en del dressyr i Danmark och jag ser fram emot att få börja rida henne.
Breeze har en helbror som heter Fair Orkan och han har vunnit EM för araber i dressyr med sin duktiga ryttare.
Det jag har sett av henne hittills är endast positivt.
Hon verkar vara väldigt vänligt sinnad och väluppfostrad.
Hon är nyfiken och är uppmärksam på sin omgivning.
Hon rör sig bra och har världens härligaste uppsyn.
En riktig min typ av häst så det gläder jag mig åt.
Hade ut henne en stund i manegen idag och det gick hur bra som helst.
Lite får man ju känna in sig på varandra men hon lyssnade bra och ville göra rätt.
Nu får jag bara bege mig in i sadeldjungeln igen så vi hittar en passande sadel så att vi kan komma igång med ridningen också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar