tisdag 28 juli 2015

KotHam City Open International

Hej bloggen!

Så var årets utställning till ända och jag har inte riktigt hunnit smälta allt ännu.
Allting gick så otroligt smidigt i år, det märktes på oss alla att vi börjar veta vad som gäller, vem som skall göra vad och vad som behöver göras. Tvättningen och packningen gick smidigt. lastningen gick över förväntan och vi var framme vid utställningsområdet på Fredag eftermiddag.
På Lördag morgon började vi med att förbereda Breeze för ridningen och det var Fanny som red henne i English Pleasure.
Det var den klassen som vi hade varit mest nervös för.
Fanny har ju bara hunnit rida Breeze ett par gånger innan och English Pleasure är helt nytt för oss. Tack och Lov så ställde snälla Sari upp veckan innan och hjälpte till med förberedning och gav oss lite tips på vägen.
Sen väl under hela tävlingen så gick Breeze som en klocka, hon var superduktig och det var nästan så att man ville gråta så stolt var man. hon fick en välförtjänt 2.a palcering och den är vi mycket stolta över.

Sen var det dags för Meciliah att komma ut.
Hon var mycket fin i år om jag får säga det själv.
Hon ställde sig fint och stod bra, lite trav visade hon också upp men tyvärr gav hon inte allt.
Hon var lugn och avslappnad och tyckte att det var skönt med en lördagsjoggning så lite sura är vi nog på henne, speciellt att hon inte alls bjöd till i championatet.
Den hästen kan egentligen showa och lägga svansen på ryggen och sätta iväg i världens trav, men endast när hon själv vill, det är väl där utmaningen sitter för oss tvåbeningar att få henne att förstå att man får showa loss även om man har ett snöre fast i grimman. 87 poäng fick hon i alla fall och en välförtjänt andra placering.

Breeze var också väldigt fin, den hästen är omtyckt vill jag lova er. det är många som kommit fram och sagt att de tycker väldigt bra om henne.
Även jag är stolt över henne. Jag är så glad att vi hittade och fick köpa just henne.
Hon uppförde sig super under visningen, men även hon var trött.
Det har varit en lång tung dag innan med 450 km i transport och sen ridning och efter det show.
Hon fick ändå 88 poäng och en 2.a placering lika mycket poäng som stoet som vann klassen. sen i Championatet knep hon bronset och det var hon verkligen värd.

Jag är så glad och stolt över mina fina hästar och det roligaste av allt var när min fina och duktiga Handler Fanny blev utsedd till bästa amatör handler. Det var hon verkligen värd. Tänk att komma körande ända från Sverige  till Södra Finland och visa häst åt lilla jag och sen dessutom, göra det proffsigt med framgång, det lyfter jag på hatten för!! :)

Best in Show på utställningen blev Hingsten Laurent som är e. Wan kahli och ue El Amin

Nu taggar vi vidare för nästa år och då tror jag att det kommer att gå ännu bättre :D:)


















1 kommentar: