onsdag 19 augusti 2015

Bara Ytligheter

Tjena!

Utseende är ju inte allt sägs det, men nog blir man ju endå lite påverkad här i världen.
Vem vill inte vara snygg?
Vem vill inte ha saker som ser fina ut?
Skönheten sitter ju i betraktarens ögon sägs det och vad som är snyggt och inte går det ju mode  i.
Jag minns så väl när stuprörsjeansen kom, jag skulle ALDRIG dra på mig ett par så fula byxor.
Ett par månader senare så gick jag där med så smala byxben att man inte visste hur man skulle få dem över foten och alla gamla byxor skulle sys in. Håliga kläder, jag bara älskar kläder med massor av revor i, men den äldre generationen upplever det som en skam.. hur kan man gå runt och se ut så här, med kläder som är trasiga?
Vare sig man vill eller inte så påverkas man och sakta sakta förvrängs ens syn på saker, oftast i alla fall.
Så småningom börjar man blunda för de negativa sakerna som hör modet till..
Ta taxar som exempel, en tid var det modernt att ha så lång tax som möjligt.. med massor av ryggproblem som påföljd..
Skönhetsideal. Silikonbröst och mycket botox överallt, tatueringar saker som man bara måste ha. inget fel med det om man verkligen vill ha, men ack så fel om det bara är för grupptrycket och för denna moderna tidsskull.
Plötsligt en dag så är det modernt igen med små små bröst och inga former alls och då står man där igen helt ute.
Husbyggen är också intressant, det ändras hela tiden. nu skall det vara gammal stil, brädor från gamla lador, hur fint som helst tycker jag men hur ser det ut om några år?

Väldigt intressant det här. det pratas ju mycket om att man skall satsa på hållbar utveckling, vad är då detta??
Det intresserar mig med hållbar utveckling inom avel.
Starka välbyggda hästar som avlats på ett sunt sätt, friska individer som kan användas till det mesta. Dock behöver man endå hålas med i svängarna, för allt var inte bättre förr, det får man inte heller glömma.
Utvecklingen skall ju gå frammåt, och allra helst till det bättre. Världen ändras men hur man sen är med och påverkar är ju en annan ekvation






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar