måndag 17 augusti 2015

En söt liten bekantskap

Godmorgon!

Här sitter jag då aldeles allena. 
Skämt och sido, barnen sover sött båda två eller den ena sover i alla fall och den andra försöker sova si första middagslur men ännu hörs nog lalalalala och så lite gurgel. 
Han är ett sånt barn som somnar bäst själv, att försöka vagga honom till sömns är meningslöst. Rätt som det är så somnar han bara av sig själv :)

Igår fick jag provrida W:s fina M: häst och det var jätteroligt. 
Det är alltid nyttigt att rida lite olika hästar nu som då och helt ärligt så minns jag inte när jag sist skulle ha ridit en häst som inte var arab.. 
Möjligtvis var det för två år sedan när jag var medryttare på Pepparponnyn.. 
Hur som haver var det trevligt att få prova en ny häst och han fick helt klart godkänt. 
Riktigt trevlig häst fastän han inte var arab:)

Hästarna får vara hemma från betet idag. Skolbussarna kommer ju idag när skolorna startar så Breeze får lite buss träning. Såg att hon just stod och kikade på dom i hagen och funderade varför i hela fridens namn vi har såna stora monster på vägarna i Finland. 
Jag är inte särskilt orolig hon kommer nog att vänja sig efetrsom hon lär få se dom två gånger om dagen resten av året :)

Sen en liten fråga? 
Ni som har sadelkammare får gärna ge lite tips och råd hur man får det fint och bra, några praktiska råd, vad skall man tänka på när man bygger, vilka missar är vanliga att man gör, finns det något ni skulle ha gjort annorlunda? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar