torsdag 27 augusti 2015

hej från smutsiga hemmafrun

Tjolahoppsansa!

Kikar in en sväng innan jag fortsätter med mitt.
Egentligen borde jag tvätta kläder, dammsuga skura golvet, vika tvätt torka damm och sätta upp gardiner.
Fönstrena borde tvättas och även soffan borde få sig en omgång.
Jag borde också rensa bort lite av barnens kläder samt ur min och gubbens garderob.
Kylskåpet gapar också tomt så jag borde åka iväg och handla.
En del räkningar finns att betala och så borde både jag och barnen duscha.
 Börjar jag kika på vad som borde göras på utsidan finns det minst lika mycket kvar att göra där. Varför sitter du här då undrar säkert någon, gör något åt röran du din lata kvinna tycker säkert någon annan och så finns det en tredje åsikt och det är gör lite åt gången eller så ingenting alls just nu. Skulle jag åtgärda allt detta på en dag så skulle jag inte vara någon lyckligare människa, jag lovar er. Jag skulle vara ytterst otrevlig och väldigt osocial och antagligen utbränd också på sikt så jag väljer att ta det lilla lugna just nu.
barnen och jag skall gå ut och leka istället, troligen i sandlådan.
Dammsugar jag nu innan så lär jag ångra det när vi kommer in ikväll.

Well. Egentligen hade jag tänkt skriva något vettigt, något djupt, något meningsfullt.. men just idag har jag inget att komma med..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar