måndag 3 augusti 2015

Massor av kalasande

Hejsan alla!

Sitter nu som bäst i soffan mätt och belåten, barnen sover och gubben pysslar på med sitt.
Vi kom just hem från min farmors villa. Lillasyster E den äldre fyller år i dag så vi har passat på att fira henne.
Vad passar nu bättre då än en grillkväll bredvid esse å med bäroffe paj till efterrätt?
Igår var det också kalas eller kompisträff vid min goda vän j:s föräldrars villa.
Där blev det också en hel del grillning och bastubad för dom som är lite modigare än jag.
I fredags firade vi min pappas 50 års dag ute bredvid havet vid Svedja.
En stor del av släkten var samlad och vi hade det väldigt trevligt.
Grattis älskade pappa om du läser detta :)

Som ni märker är inspirationen att skriva ganska lika med noll.
Barnen har varit lite upp och ner i dag.
Båda två har gnällt lite om vart annat.
Lillkillen får nya tänder och han har antagligen benvärk eftersom han tränar och hoppas på sina nyfunna benmuskler så mycket han bara hinner.
Den äldre har lärt sig att man kan sura bara för att man vill och med jämna mellanrum så hittar han på något man kan vara arg åt. Stackars lillebror får ibland en stolt bortdragen så han faller eller någon leksak dragen ur sina händer innan man alls hinner med.
Mamma har förvarnat oss om att jag hade alla olika trotser som man bara kunde ha när jag var liten så vi vet ju vad vi kan förvänta oss i framtiden..
Som tur var om man får säga det så så kom duktiga S och rida Breeze från förmiddagen så då slapp jag iväg en stund och samla lite krafter och bara tänka häst en stund. Det är alltid lika roligt och intressant att se på när någon anna rider ens häst och utvecklar den vidare.
Sen när jag kom hem igen var jag snäll och trevlig igen en liten stund, tänk vad en liten paus kan göra gott för ens humör :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar