söndag 16 augusti 2015

Nya rutiner imorgon!

hej!

Vet ni om att man blir ruskigt bortskämd av att ha Gubben hemma på dagarna?
Första veckorna ser man det som en lyx, månaden efter ser man det som något bra och när månaderna blir till ett år börjar man ta för givet att det skall vara så, man bygger rutinerna efter det.
Fort blir man van att den andra alltid skall finnas till hands, vilket absolut inte blir hållbart i längden. Jag är oerhört tacksam att Gubben har kunnat vara hemma eller kunnat och kunnat han har inte haft något annat val eftersom han har varit sjukskriven för sitt knä, men imorgon blir det andra bullar eftersom han då påbörjar arbetsprövning på det som han kanske kan börja göra i framtiden.
Jag är jätteglad för hans skull och jättenöjda över försäkringsbolaget som har sett till att han har haft en inkomst under tiden han inte kunnat arbeta och nu bekostar en ny utbildning åt honom.
Det är verkligen något att vara tacksam för.
Nu hoppas jag för hans skull att knäet skall kunna hålla för vad han egentligen vill göra och att han skall trivas på sin nya arbetsplats.
Jag och barnen kommer att tycka att det är konstigt, det är jag säker på.
Vi är så vana att ha honom nära tillsammans med oss.
Vad skall vi nu börja göra på dagarna?
Det blir något helt nytt men nya rutiner och vanor för att få en fungerande vardag.

Igår påbörjade vi ett nytt projekt. jag hoppas det blir bra och att vi får allt att fungera, mera om det sen när alla bitar börjar komma på plats. Mycket jobb ligger nog ännu framför så det blir sena kvällar och lite fritid.
Hästarna har fått vara på betet nu en par dagar och bara kommit hem till nätterna.
I nästa år får vi gräset på närmare håll och då kommer betet nära gården vilket är skönt.
Ett litet vindskydd står då också på önskelistan som jag hoppas att jag själv skulle kunna fixa ihop.
Time will tell :)

Affärerna har gått bra denna vecka. Två sadlar sålda och en ut på provning. Det har gett lite klirr i kassan. Att jag sen då istället köpte en Prestige dressyrsadel hör ju till ett annat kapitel :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar