tisdag 25 augusti 2015

Nytt under solen

Godmorgon!

Vi har rivstartat livet med att från ha Gubben hemma varje dag till att ha Gubben borta hela dagarna. När han är hemma bygger han stall och sen åker han till Jobbet. Jag längtar verkligen tills stallet är färdigt!
Själv pysslar jag på med mitt, hästarna behöver en ny beteshage och jag tänkte att den skall jag få fixad själv. Som tur var så ställde Mamma upp och passade barnen och mina snälla och hjälpsamma kompisar M, E och B kom och hjälpte mig. Att jobba med slägga och järnstång är tungt när man inte är van och att köra traktorn själv på vägen är också något nytt, men bra går det i alla fall.
Sadelkammaren är nästan klar. Det är bara möbleringen kvar nu.
Hästarnas motionering går tyvärr lite på halvfart just nu vilket är väldigt trist, men det är lite sånt man får ta. har försökt köra två flugor i en smäll när jag har hunnit och ridit Mellizza med Breeze som handhäst. Jag tror nog att vissa tyckte jag var lite halvknäpp när jag kom fräsande med två hästar på travbanan häromdagen, men skönt var det att få lufta huvudet lite och hästarna njöt. Ikväll skall jag rida Breeze är tanken sen när Gubben kommer hem och på Torsdag är det Sari ridning :)

Något som är väldigt roligt är att min vän Fanny har köpt sin första arab.
Den dagen har jag väntat på så otroligt länge,
Dagen när hon också skulle få ha något som är alldeles eget som hon får göra precis vad hon vill med.
Jag är så lycklig för hennes skull och glad att hon hittade vad hon sökte efter.
Elvira Eireene heter stoet och är uppfödd av Norrskensaraber.
Hon är e. Eurytmics ee Wadim u. Constantia ue. Premier. jättefint sto på bild i alla fall och jag längtar att själv få träffa henne också.
 Jag och F har ju länge skämtat, pratat och drömt om att vi skall kunna samarbeta och jobba tillsammans och hittills har vi ju bara haft mina hästar att hålla på med, därför är det extra kul nu när teamet utökas med en till häst som Fanny äger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar