måndag 21 september 2015

Back in times

Tjena bloggen!

Vilken skön helg det varit. Lördagen spenderades traditionellt sätt på Esse Horse show.
Ända sedan barnsben har man varit på den tävlingen och det hör liksom till att man skall vara där. Minns när man var liten hur man drömde sig bort..
Tänk om man själv en dag skulle få vara med och hoppa..
Om någon frågade om man kunde tänka sig att hålla i en häst var man överlycklig..
Speciellt om man fick skritta den så länge någon gick banan.
Runt runt gick man och kollade allas hästar, lite avundsjuk var man allt på dom som levde drömlivet.
I dagens läge så är man plötsligt där, har det man alltid drömt om, saker som man i sin vildaste fantasi inte skulle ha kunnat föreställa sig.
Trots detta strävar man vidare med nya mål i sikte, när en sak är uppfylld så vill man ha mer..

Nåja nog om detta.
Vi hade inte med några egna hästar i år utan jag var bara dit och hejja på bästa W och hennes M häst :)
Bra gick det i alla fall och det störde mig inte alls att vi inte hade våra hästar med. För en gångs skull var det endast skönt att vara åskådare.

På Söndag så var jag til stallet med F och C.
Jättelänge sedan jag ridit på Pepparponnyn och det var minsann ett kärt återseende.
Han är så härlig lillponnyn.
Så olik våra araber, en helt annan kaliber.
Satt mest o skrattade när jag red, så skönt att bara skrutta runt barbacka i skogen.
Ponnyn är dö cool och skulle inte vifta på ett öra i onödan. Hade jag varit på jakt efter en Ponny vet jag definitivt varifrån jag skulle leta först :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar