fredag 18 september 2015

Föl till somamren

Hej!

Ni må tro att jag blev glad igår när Minttu skickade en ultraljudsbild och berättade för mig att Meciliah är dräktig med hennes vackra hingst Laurent (Wan Kahli - Lumina - El Amin) .
Jag är så glad att jag vågade maila Minttu och fråga ifall jag kan få betäcka Meciliah med hennes hingst och så tacksam över att hon gjorde detta möjligt för mig. Tusen tack Minttu :)
Jag har gått som på nålar och väntat, oroat mig och hoppats men inte velat bli besviken.
Nu är jag endast glad och förväntansfull samt lite orolig att något skall hända Meciliah eller fölet.
Det kommer att bli en lång väntan. Drt är så spännande eftersom Meciliah är min första egna uppfödning och nu så skall nästa generation komma till världen. Jag hoppats att jag gjort ett klokt val att nästa generation kommer att bli ännu bättre än det som redan finns.
Jag är redan sjukt nyfiken på vad som förhoppningsvis kommer att titta ut nästa sommar.. Kombinationen av dom två tycker jag är väldigt intressant så det skall verkligen bli kul att se vad det blir.
Laurent själv har ju gått väldigt bra på utställningar här i landet och blivit guldchampion varje gång han visats samt att han i år blev Best in Show.
Han har flera av mina drömhästar i sin stam så detta gör det hela ännu mera roligt.
Sto eller hingst, utseende och temperament. Undrar om det blir en ny liten Missil?
Meciliah skall få vara kvar i Metsäkylä ännu ett par veckor tills stallet är klart.
Hon har det bra där med sina nya kompisar Maranello och Walentina.
Jag är säker på att hon tycker att de är bra mycket roligare än dom gamla tråkiga damerna här hemma :)





2 kommentarer: