onsdag 16 september 2015

Just another day in paradise

Tja!

Gubben jobbar..
Ja ni läste rätt.. Han är inte sjukledig och han är inte skadad.. Han har inga magkramper och ingen migrän heller.. utan han jobbar..
Sen att han jobbar är ju helt suveränt.. men kvällskifte varje kväll så långt ögat når och på en skala mellan 1-10 hur roligt jag tycker det är att vara ensam varje kväll så är svaret 1 !
Det finns inget tråkigare än att sitta ensam hemma på kvällarna, så turvis så erbjuder jag mitt och barnens sällskap till diverse vänner och bekantaa.
Ikväll var vi på middag hos min man bror och hans fru aka min kära väns, sen blev det en Loppisrunda. jag hittade en vinterhalare åt den äldsta grabben samt två tavlor som var helt i min stil. Måste bara säga att jag älskar att handla på Second Hand.
Här hemma så sysselsätter sig barnen helst med att baka diverse kakor, säger de i alla fall.. Alla plastbunkar slevar och pytsar är i flitig användning. Det visapas, slevas och kokas allt möjligt och jag låter dom hållas så länge de är nöjda. Snyggt i köksskåpen kan jag ha sen när jag blir pensionär har jag tänkt.

Nåja, det gäller ju att göra det bästa av situationen och försöka planera livet där efter.
Var ute en stund med Breeze från morgonen.
Det blev terrängpromenad eller rättare sagt en promenad runt byn.
När  vi kommit halvvägs mötte vi 3 långtradare på raken och då må ni tro att jag var glad att jag har vant henne med en del trafik.
Lite spänd var hon nog men stod snällt stilla och tittade när de brummade förbi.

Mellizza har fått vara ute med Medisarna idag och igår var hon ute en sväng med syrran och hennes kompis. Hon tycker att det är så roligt när man får rejsa runt på åkern. Mycket roligare än dressyrarbete och allt vad det innebär. Är det inte lite så att man ibland bara måste låta dom få bralla ur också? Släppa efter på tyglarna och låta dom ha roligt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar