måndag 14 september 2015

Pajkastning

Hej Bloggen!

Det finns ett ämne som ligger mig nära hjärtat eller med andra ord ett ämne som jag avskyr.
Det är ämnet skitsnack och fenomenet nu pratar vi bakom varandras ryggar.
Smutskastning av andra för att rädda sitt eget skinn.
Sen om det hela handlar om missförstånd eller andra orsaker så spelar det ingen roll.
Det är lika fult endå.
Hur mycket man än försöker hålla sig utanför att prata bakom ryggen på andra så är det så svårt så svårt.
Speciellt om det är någon man lite känner.
Fastän det börjar med en liten fjäder så sprids ryktet som en löpeld och plötsligt så har det blivit en höna av en fjäder.
Sen om man hamnar in i skitsnack som handlar om människor i ens närhet så lämnar man lätt i kläm mitt emellan.
Det finns många fula metoder man kan ta sig till när det handlar om just sådana saker och i vissa fall finns det inga gränser.
Nätmobbning blir allt vanligare, det är så mycket lättare att vara elak när man inte behöver vara det face to face.
Det här med att alla har rätt till en åsikt så länge du tycker och tänker som jag är också ett intressant fenomen.. I vissa kulturer kallas det diktatur har jag hört.
Ibland blir jag bara så ledsen över hur fel det kan bli, hur man bara orkar klanka ner på andra.
När man blir som mest sårad när man hör rykten som inte är sanna, då man blir så arg, ledsen och besviken på samma gång att man önskar att man kunde ge ett så dräpande och elakt svar man bara kan komma på..
Då man hittar saker i sitt huvud som man vet att skulle ta hårt om man kläcker ur sig.
Då är det beundransvärt att orka vara tyst, välja att svälja vreden oh ilskan och försöka gå vidare.
Inse att det inte är värt att spela med fula kort.
Försöka tro på mänskligheten att ärligheten varar längst och att sanningen alltid kommer i kapp en. Att leva upp till detta är inte lätt och själv är jag inte bra på det, dock hoppas jag att jag kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar