onsdag 30 september 2015

Stenåldermänniskan här hej

Hola!

Tänkte dela med mig av dagens ilands problem.
Jag är av den åsikten att det är bra att det finns banker och banktjänstemän och att det är bra att det finns pappersfakturor.
Jag använder gladeligen pengar och sedlar och vill helst ha mänsklig kontakt när jag handlar eller uträttar ärenden.
Det finns inget värre enligt mig än när nätverk strular vilket kan ske när som helst och just i den tidpunkten så finns ingen människa i ens närhet som man kan fråga.
Att slå näven i datan och säga att man inte förstår innebörden har liksom ingen effekt, den surrar bara vidare.
Idag skulle jag till FPA för att söka vårdbidrag eftersom jag tänker fortsätta vara hemma med barnen ett tag till.
Eftersom vi har strul med datorn och den inte vill ladda ner pdf filer så kan jag inte fylla i blanketterna online.
När jag kom till FPA byrån så meddelade en papperslapp vänligt att här finns en dator du kan använda eftersom de har slutat med pappersbilagor.
Suckade lite för mig själv men satte mig snällt framför datorn tills den meddelar mig att jag måste använda mina bankkoder.
Nu är det så att jag har slarvat bort mina koder och inte har saknat dom särskillt mycket, men tydligen så behöver jag nu då skaffa nya för att kunna få en blankett.. Det gick heller inte att använda gubbens koder eftersom de inte har mitt namn och då får nätverket inte det att stämma..
Sen vill jag gärna fylla i blanketterna för hand för allt som oftast innehåller de något man inte förstår och då vill jag kunna fråga någon att hej vad skall det stå här..?
Nej jag tycker inte att allt är enklare när det körs över nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar