lördag 31 oktober 2015

Styrkelyftstävling

God morgon!

Idag är det Gubbens stora dag eftersom han äntligen skall slippa iväg och tävla.
Det har varit en hel del träning och dietande nu innan.
Kylskåpet har svämmat över av äggkartonger, kyckling, broccoli, äggvitor fettfri grynost och kvarq.
Skadorna har avlöst varandra i detta år så jag är glad för hans skull att just idag så kan han försöka nå sitt mål.
Han missade ju FM vlket var oerhört trist, men jag hoppas att det går vägen idag istället.
Som vanligt när han har något på gång så är det allt eller inget som gäller, så det blir spännande att se hur det går.
Lillasyrrorna kommer och passa barnen så jag skall till och med slippa med och hejja.
Jag kan ju inget om sånt här men man kan ju alltid försöka lära sig.
Har aldrig själv hittat tjusningen med att lyfta tunga vikter och att vrålandes ta ut det sista av min styrka. Dock är jag säker på att det kan ge dig en ordentlig kick, annars tror jag inte folk skulle hålla på. Komma hem med blödande skavsår efter ett träningspass, lyfta så mycket att man får stressfrakturer i lederna. Det måste vara något speciellt även med denna sport.
Bänkpress is the SHIT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar