lördag 7 november 2015

Lätt som en plätt

Tjena!

När jag var Gravid med Ismael skojade jag och Gubben om att det är han som kommer att få rida in Meciliah eftersom jag inte kunde då.

Nu har vi börjat göra verklighet av saken och han får vackert rida henne ett par gånger i veckan.

Skämt åsido men han har faktist fått rida henne ett par gånger i terräng nu medan jag har gått bredvid. Tycker det är mycket smidigare så än att han skulle hålla i om något skulle hända.
Allt har gått super så här långt.
Vi har tagit upp var vi slutade i våras och hon verkar tycka att det är helt okej att någon sitter på hennes rygg.
Jag har valt att börja ute i terrängen med henne eftersom hon är en häst med mycket vilja och energi, men ute i skog och mark har hon alltid hållit sig i skinnet därav så känns det som en bra ide´ att börja var hon trivs som bäst.
Hon lyssnar så här långt bra på start och stop.
Tygelhjälper har hon också lite lätt fått börja smaka på.
Rider henne i grimma nu i början eftersom hon behöver få vargtänderna bortplockade innan vi börjar med bettet.
Idag fick jag hem en ny sadelgjord också så nu skall vi ut och testa om hon gillar den mer än den förra.

Kan bjuda på lite bilder från förr :)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar