torsdag 12 november 2015

Skulle köpa mig en hopphäst jag!

Hej Bloggen!

Innan vi köpte Breeze så var jag helt inne på att jag skulle köpa mig en färdigutbildad häst.
Speciellt inom hoppning så skulle den vara bombsäker och en riktig läromästare. Det skulle vara att hoppa upp styra och så hoppar den vad som helst typ och jag skulle bara behöva lära mig att följa med och att rida ordentligt.
Nåja riktigt så blev det ju endå inte.
Breeze var inte alls utbildad inom hoppning, men hon kändes endå så rätt att jag bara inte kunde låta bli att köpa henne. Jag har inte ångrat mitt val en sekund.
Nu har vi kommit så långt på vår väg att vi har börjat provsmaka litegrann på hinder och det är väldigt roligt.
Hoppade henne en gång i somras medans hon ännu bodde på ranchen men efter det så har den fått ligga på is litegrann.
Nu när vi var till manegen idag så kunde jag inte låta bli att hoppa några skutt på slutet och vet ni hon hade fattat poängen med det hela.
Nu bjöd hon mot hindrena och ville hoppa.
Trots att hon tyckte det var kul så lyssnade hon endå bra så idag är jag väldigt glad!

Meciliah har jag lasttränat idag och det gick också helt okej.
Hon är ännu osäker så jag vill inte pressa henne allt för hårt. Vi tar det långsamt.
Vill hellre ha en trygg häst som tycker det är trevligt att gå in i transporten än en som skakandes står därinne med drypande svett bara för att den måste.
Avskyr våldsamma lastningar så otroligt mycket.
Har sett ett antal sådana som man nästan velat gråta över..
När man med linor sopkvastar spön och allt man kan hitta med våld tar en en vilt protesterande  stegrande eller rädd häst.
Usch nej det är inget för mig. Vill ha det lugnt och stegvist där båda parterna vet vad som gäller.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar