måndag 21 december 2015

Dunderförkylning och annat trevligt!

God eftermiddag!

Nu är det vinter och skidan den slinter.. Inte riktigt kan vi bara konstatera, det är vått och eländigt men lika bra att göra det bästa av situationen och inte fokusera på att dete gentligen suger om vi inte får en vit jul..
Vad som också ogillas är förkylningen som slog till över en natt med täppt näsa, snor och allmänt virsig i huvudet. Gubben har en likadann men karla versionen..
Har på samma gång drabbats av begynnande demens känns det som eftersom jag lyckats glömma både det ena och det andra på sista tiden. Till exempel Storebrors bilbarnsstol i syrrans bil, att fylla i diverse papper som borde skickas in och allt mellan himmel och jord.
Rådgivningsbesöket kom jag dock ihåg till mitt eget förtret, får den stora äran att lämna in lite prover till labben imorgon också, jeyj. Har inte tid med något extra prackande.
Graviditetskrämpor har jag inte många av förutom mitt hiskeliga humör. lätt förhöjda blodtryck samt att vänster ljumske är helt uppåt skogen.
Det som suger mest är att det blir värre av ridning och hopp över diken med häst på släp och det passar inte riktigt in med sådana onödiga krämpor i min livsstil just nu.
Hoppade därför över ridningen igår och jobbade med flickorna från marken istället.
Meciliah skötte sig suveränt, vi tog det inte så invecklat utan svängde och gjorde lite halter samt flyttade bakdelen lite nu som då. Hon får ofta korta pass, ingen vits att nöta på sådant som fungerar.
Breeze fick ett lite mera rejält pass och det gick både bra och dåligt.
I höger varv ville hon helst inte jobba med vänster sida utan bara ta stöd av mig istället och där fick vi jobba en hel del innan vi hittade det rätta knixet.
Hon blir alltid så upprörd när hon inte förstår vad man menar eller det inte blir som hon har tänkt det så då man får hitta lösningar för att reda ut det hela i sådana situationer.
Talesättet: "Be stubbern with your goals but flexible with your methods" stämmer bra när det kommer till hästar, man får ständigt pröva sig fram och ändra strategi om det inte fungerar som man tänkt sig.
Dock behöver man inte ge upp sina mål och drömmar för det utan bara ändra vägen dit.

Ikväll väntas den traditionella julshowen vid stall kvarnbacken.. BE THERE!










2 kommentarer: