tisdag 1 december 2015

Isbollar och andra fenomen

Hejsan alla!

Finns det någon därute som faktiskt tycker om detta väder och som ser positiva saker med det?
Då får ni gärna dela med er av era bästa tips hur man skall kunna njuta av denna slask och väta som kryper fram överallt.
 Leriga hagar, dyblöta hästar och isbollar i hovarna när man skall försöka rida. Våt blir man om fötterna och kallt och eländigt är det att vara ute, när man tar in hästarna skall man hitta praktiska lösningar att få täcken torra snabbt så att de kan användas igen inom en snar framtid samt trolla fram nya så inte hästarna smälter söta som de är.
Nej jag orkar inte tänka positivt när det är sådant här pissväder.
Dock tröstar jag mig med att Breeze såg riktigt bra ut de minuter Sari red henne idag, sådant gläder mig i alla fall. Synd bara att amn inte slipper och rida ordentligt när snön packar in i hovarna och hästarna går på styltor som plötsligt ger vika under dom. Måste definitivt få tag på snösulor, helst igår!

Denna vecka har vi mycket spring till rådgivningen med båda barnen.
Dåliga föräldrar som vi är hade vi glömt att boka tid till 8 månaders läkarbesök för lillkillen..
OOOPS han är ju bara 1 år och 1 månader nu..
Likaså hade vi missat 2 års kontrollen för storebror som är 2,5 månader nu..
Well sånt händer måste vi väl bara konstatera och vara glada att våra barn mår aldeles förträffligt.
Jag är en sån soma avskyr att boka läkartider och tandläkartider, överlag så hatar jag att ringa folk. Borde ringa åt mig själv också, men drar mig så för att göra det.

Bjussar på gamla bilder av Pållen jag saknar <3






2 kommentarer:

  1. bra utebelysning, sand i hagorna och tilsakumin under fötterna så går det faktist helt ok !! :) Man måste se det positiva med det här varma vädret, det är inte hårt och knaggligt i hagorna och i terrängen och vattne fryser inte ut! Fast vi har ju inte haft någo slask alls ännu!

    SvaraRadera
  2. Det är lite där det brister för oss.. gräshagar.. 2 km till närmaste ridplan... samt att hovslagarens gummin var slut när han kom i november.. Manege står högst på min önskelista just nu.. fast det lär nog få bi en dröm..

    SvaraRadera