torsdag 28 januari 2016

Den hälsofrämjande aspekten

God eftermiddag!

Gubben har haft besök av en skolkamrat idag och han hade med sig massor av fastlagsbullar och morotskaka från byns bageri.
Dock hade de inte hunnit äta något av den goda fikan som blivit medtagen och allting finns kvar i förpackningarna.
Nu är gubben iväg och tränar och har lämnat mig ensam hemma med alla bullarna.
En liten del av mig säger att jag egentligen inte behöver några bullar idag men den andra delen försöker övertala mig om att det varit en stressig dag, barnen sover kaffepannan är på och bullarna väntar.
Någon som vill komma och smaka? Jag behöver definitivt inte 4 bullar och 6 morotskaksbitar helt själv.. :)
Å andra sidan skall jag på sockerbelastning i nästa vecka eftersom min pappa har diabetes så kanske det är lika bra att äta allt själv ifall resultaten visar att man borde hålla tillbaka.. Skämt åsido!


Denna vecka har förövrigt varit lite kaosaktig.
Det är mycket knasigt som är på gång.
Både farmor och farfar är på sjukhus samt att min kära mor inte heller är i skick. S
jälv har jag fått lämna in lite extra prover också men vi skall hoppas att det inte visar något där. Sen finns det en del andra saker som också oroar men vi skall hoppas det löser sig på bästa sätt, oftast gör det ju så men ibland blir man ju lite misstänksam mot mänskligheten.

1 kommentar:

  1. Kan du göra ett inlägg om vad som är planen med kommande fölet? Elr har jag bara missat det? :)

    SvaraRadera