söndag 31 januari 2016

Frihetsdressyr

Hej och hå!

Helgen. den for i ett enda huj.
Vi har haft spikat program hela dagarna och barnen har sett till att även nätterna har varit livfulla. Tror inte vi sov en blund innan halv 4 i natt, men sånt är livet.
Har tagit mig tid att gå och se kursen i frihetsdressyr som hållits vid stall NH denna helg.
Jag tänkte att eftersom jag endå inte själv kan rida nånting nu på ett bra tag så kan jag ju lika bra satsa på något annat under tiden för att inte helt deppa ihop.
Frihetsdressyr, följsamhet och kommunikation är ju då verkligen inget dåligt alternativ så nu har jag fått ny inspiration och lite nya ideer.
Det var roligt, intressant och lärorikt att se många olika ekipage på flera olika nivåer.
Spännande också att se många olika typer av hästar och hur de fungerar och reagerar.
Det var Therese Granlund från team horse vision som var kurshållaren.

Sen var Sari hit igår också och hjälpte mig med hästarna.
Breeze blev riden och Meciliah blev tränad från marken.
Det är alltid lärorikt när S kommer eftersom hon alltid kan förklarar vad hon gör med hästarna och varför.
Samtidigt som hon också jämt och ständigt jobbar med deras biomekanik och inte vill att de skall röra sig på ett skadligt sätt samt har en plan på hur man skall få dem dit och vart man vill komma.
Hon är jätteduktig på att hitta hästens problemområden och vad de behöver jobba med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar