söndag 28 februari 2016

Pysselsöndag!

God efetrmiddag!

Denna morgon började med att barnen vaknade redan klockan 7, vilket är extremt tidigt för våra barn brukar först vakna vid 9 tiden.
Då var det bara att bita i det sura äpplet och stiga upp och göra morgongröt.
Efter frukost packade vi på oss kläderna och for ut en sväng.
Vi byggde årets första snötunnel till ungarna glada förtjusning. Jag vet att det roligaste jag själv visste när jag var barn var om mamma och pappa någon gång följde med oss ut och lekte. Storebror har äntligen förstått att det här med snö är ganska roligt, medan lillebror ännu blir mest förbannad när han får snö överallt.
Sen passade vi också på att busa ett bra tag i snön innan jag for iväg och fixade mockningen.
Medan jag grejade i stallet passade Gubben och barnen på att starta traktorn och for iväg och plogade bort snön framför gödselstacken, sen städade upp i foderrummet samt fyllde på nytt spån och satte in ny bal.
Jag är glad och tacksam över att ha en man som hjälper mig med hästarna och alla sysslorna.
Han tar gladeligen ut dom på mornarna innan han far iväg på jobb och hjälper mig även vid intag om det behövs.
Han har blivit otroligt duktig med dom och det märks även på hästarna att de vet vad som gäller när han är med.
Jag tror inte det finns någon situation i grundhanteringen som han inte skulle klara av eller fixa, det är otroligt skönt och oerhört tacksamt.
Häromdagen hjälpte han till och med mig med att ta tempen på Mellizza och höll upp hennes mun så att jag kunde spola ut foderfickorna.. När vi köpte Breeze åkte han själv med sin bror och hämtade henne 50 mil och lastade och gjorde allt själb.
Såna saker är skönt när man inte behöver fixa själv utan har någon med sig som kan backa up om det krävs.
Nog om detta efter allt fixande  tickade klockan iväg och det var dags för lunch.
Ungarna var genomtrötta efter utevistelsen och däckade båda två, sådär lagom passligt så att jag kunde spendera lite tid i hästahagen.
Alla 3 hästarna var på bushumör så jag härjade runt med dom en stund i djupsnön.
Både Mellizza och Breeze sprang sig svettiga medan Meciliah tog det lite lugnare. N
u väntar bara en skön dusch och sen är det kalasdags hos mina föräldrar.











1 kommentar:

  1. Breeze är så himla fin :) http://nouw.com/timelesselegance

    SvaraRadera