lördag 27 februari 2016

One of the good days

Hej!

Hästlivet går upp och ner.
Vissa dagar så tycks ingenting stämma och så andra dagar så sitter allt som smort.
Oftast är det ju man själv som slarvat och varit inkonsekvent.
Kanske låtit dom slippa undan med någon olat eller helt enkelt haft fel målsättning.
Själv vet jag att jag slarvat med Breezes dressyrträning nu när jag själv inte kan rida.
Att jobba dressyrrörelser från marken är inte så jätte motiverande och dessutom svåra att få till korrekt tycker jag så då har jag hellre hittat på något roligt istället med henne. Som givetvis tyvärr varit enklare för både henne och mig.
Dock har jag försökt skärpa till mig denna vecka och lovat mig själv att det skall bli ändring på det. Har fått jobba mycket lösgörande med henne.
När man inte regelbundet kräver att hon skall jobba liksidigt så blir hon fort väldigt svag i vänster sida och vill fall in.
Hon skulle helst bara vilja att man bar hela vänster sida åt henne och inte alls ens försöka göra något själv.
Detta har vi då jobbat med idag att hon minsann inte kan lita på att nån annan fixar bärigheten åt henne samt att vi jobbat en del med skolorna dvs öppnor, slutor och skrittpiruetter.
Jag vet inte vem av oss som var mera slut när vi var färdiga.

Sen på eftermiddagen for jag en stund via Jenny och Pirayan och även han fick en dust idag.
Så småningom så börjar även han förstå sig på vad man menar att han skall göra..
Flytta framdelen och flytta bakdelen.
Flytta undan för skänkeln.
Galopplyften börjar också sitta bättre och bättre och långsamt blir han starkare och bärigare. D
et ända han har som är lite negativt är att han gärna drar iväg med lite bockserier här och där, men även de blir färre när man hittar framåtknappen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar