måndag 7 mars 2016

Alla är vi individer

God eftermiddag!

Hoppas ni alla har en bra dag och trivs med det ni håller på med.
Själv har jag ägnat dagen åt att röja undan i lyan, tvätta lite kläder, lagat mat, underhållit barnen, googlat ridövningar samt läst lite bloggar.
Jag småler lite för mig själv i diskussionen om babylådan som vi får i Finland.
Över att det kan finnas så mycket åsikter om några klädplagg som våran stat Finland ger åt oss föräldrar som får barn.
Att vi sen har möjlighet att välja om vi vill ha pengar eller just lådan är ju ännu mera fantastiskt tycker jag.
Sen att färgerna inte alltid överrenstämmer med vad vi själva tycker är snyggt tycker jag personligen är en bisak.
Jag är säker på att de som knepar och knåpar ihop lådan gör sitt bästa med det material de har att tillgå.
Även om halaren man får inte alltid är ljusrosa ljuslila eller svart så behöver det ju inte betyda att alla andra är missnöjda med den.
I min värld är det kläder, kläder man får gratis och som man själv väljer att ta emot. Vill man inte ha kläderna, varsågod och låt bli!
Det är frivilligt att använda dom eller ge bort dem åt nån som behöver dem bättre.
Sen angående flick och pojkfärger så är det också upp till var och en..
Tycker man att rosa är en flickfärg så behöver man inte sätta det på en pojke och tycker man blå är en pojkfärg så måste man inte sätta det på en flicka.
Sen måste man inte heller vara könsneutral om man inte vill det heller men tycker man att det finns gränser så måste man väl få ha sina gränser också utan att folk pekar finger.
Vill man sen klä sina barn hur som helst så är det ju i slutändan upp till var och en.. men en ända instans kan omöjligen göra alla mammor i Finland nöjda eftersom alla tycker olika kan vi ju kort och gott inse.
Det finns många I-lands problem kan vi ju inse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar