fredag 25 mars 2016

Låååååååång fredag!

Hej!

När jag var barn så var långfredagen den längsta dagen på hela året.
Vi barn fick sitta inne ända till klockan tre, ingen dator och ingen Tv och inga böcker.
Butikerna var stängda och allt gick på sparlåga.
Idag ser långfredagen lite annorlunda ut.
Butikerna håller öppet man ser folk lite här och var.
Trots detta så ser jag endå på långfredagen som en dag när det kan vara värt att lite bromsa in och stanna upp.
Alla dagar är oftast stressiga och mycket på gång så ibland kan det vara bra att ta det lite lugnare.
Det är bra att kunna ha lite ledigt ibland.
Jag kan tycka att det är bra att sätta lite saker till sidan också..
Måste man verkligen handla varje dag?
Måste man träna varje dag och måste man verkligen jobba varje dag?
Jag har till och med fått ha hästledigt idag. medryttarna kom hit och tog ut Prinsessorna på en terrängtur samt pysslade om Meciliah.
Stallet är nymockat och nysopat och det är otroligt tacksamt.
Jag kan tänka mig att Breeze hade lite träningsvärk idag, hon slapp iväg på lite back och klätterträning igår så det känns säkert i musklerna idag.
Ikväll väntar vi besök vilket också är trevligt.
Det gäller att passa på nu sålänge man är pigg och på alerten, går snart in i v 31 nu så det närmar sig sakta men säkert :)







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar