torsdag 24 mars 2016

Ung och bortskämd!

Hej!

Är det någon annan än jag som följt med programmet ung och bortskämd som går på TV3 just nu?
Själv har jag följt det emd stort intresse och med en viss fasa.
Jag hoppas och ber att jag som förälder aldrig kommer att stjälpa mattan under fötterna så för mina barn.
Som förälder har man ganska så stort ansvar att försöka se till att ens barn får de förutsättningar som behövs för att klara sig på egna ben sen i livet.
Lära dom att ta ansvar för både sig själv och andra, lära dom behandla andra som de själva vill bli behandlade. Lära dom skillnaden på rätt och fel.
Lära dom att man själv inte alltid är det enda som räknas och lära dom vikten av att behandla sina medmänniskor väl.
Lära dom vikten av att pengar inte är vägen till lycka.
Lära dom möta och ta besvikelser och lära dom vad äkta lycka är.
En förälder unnar ju sitt barn allt det bästa i livet, men ibland kan det bara bli så fel när det kommer till det.
Lycka är inte att få allting serverat på ett silverfat. Lycka är inte pengar och saker i överflöd och lycka är inte kläder, utseende och image.
Lycka är inte att som barn och ungdom bli skyddad från allt och alla och bara få det man vill ha och sen en dag komma ut i vuxenlivet och inse att alla andra människor på denna jord är idioter eftersom de inte gör som jag säger eller befaller dom.
Lycka är inte att vara för fin för att arbeta eller för dyrbar för att kunna hjälpa andra som har det mindre bra ställt.
Det är då den riktiga olyckan börjar när man skall börja försöka reda ut den oredan och ingenting förstår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar