tisdag 22 mars 2016

Skrämmande nyheter

Hej!

Läste alldeles nyss om att det har exploderat i Bryssel.
Både på flygstationen och på metrostationen. Det känns inte alls bra måste jag säga.
Jag tycker att det är obehagligt när sådant här händer och det gör mig rädd.
Det är så fruktansvärt onödigt med krig, våld och terrorattacker och jämt och ständigt är det oskyldiga människor som blir lidande och drabbade.
Det är civila människor som oftast inte gjort något för att förtjäna våld och orättvisor.
Det gör mig arg, allt elände som pågår i världen just nu gör mig arg och ledsen.
Dom flesta normalt funtade människor vill väl endå leva i fred och trygghet.
Människor vill kunna gå ut på gatan utan att behöva titta sig omkring en extra gång.
Föräldrar vill kunna släppa ut sina barn och leka utan att känna sig oroliga.
Folk vill kunna röra sig här och var utan att behöva frukta för sina liv.
Det är hemskt att det inte kan få vara så.
Det är hemskt när det finns så mycket lidande och förföljelser överallt.
Att läsa nyheter är hemskt, helst hade man bara velat blunda och glömma allt.
Bara känna tacksamhet över att man just idag har fått leva i trygghet.
Att man just idag har fått ha mat på bordet.
Att man just idag som kvinna har fått se folk i ögonen och säga sin åsikt.
Att man just idag har fått känna sig värdefull.
Det borde vara en mänsklig rättighet att få känna det så.
Det gör ont i mig när jag tänker på alla drabbade.
Det gör ont att tänka på Terroratacker i Europa och runt i världen. Det är fruktansvärt det som händer i Mellanöstern och i Afrika. Det är sjukt vilka onda människor det finns därute.
Det är skrämmande vilka mörka åsikter och tankar som surrar därute åt båda hållen. Ilska, hat och illvilja.
Det är skrämmande hur lite medmänsklighet det finns och hur mycket förvirring som råder. många människor vet snart inte skillnaden på svart och vitt och då syftar jag definitivt inte på hudfärg.
Det är skrämmande att tänka att ens barn skall växa upp i denna värld.
Just idag känns världen som en väldigt mörk plats.
Jag hoppas och ber att det blir ändring på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar