söndag 20 mars 2016

En sån dag idag..

God eftermiddag!

Barnen sov ända till halv 9 imorse, otroligt skönt tänkte dom tacksamma föräldrarna.
Idag måste ju vara en perfekt dag att fara till kyrkan tänkte dom sedan, barnen är pigga och utvilade och likaså är föräldrarna.
Sagt och gjort så packade de in sina rara små barn i bilen och for iväg.
Första fem minuterna gick bra, barnen var glada och nöja och åt glatt sina russin, någon minut senare började båda få spring i benen, fem minuter efter det blev de arga sura och tvära.
Föräldrarna försökte tappert muta dom med diverse leksaker samt nappar men nej inget av det lockade de små livet.
Några minuter senare grät det yngsta barnet i högan sky tätt följt av det andra barnet.
Föräldrarna tog sina barn lite till sidan och tänkte att kanske det går bättre om de får leka i tamburen, men nej inte det heller var någon höjdare. Det yngsta barnet blev då hysteriskt och Fadern i huset tog då barnen med sig och for på vinden, Ett noll till barnen.
Sen efter predikan så bjöds det på kaffe, saft och kaka och ni kan tro att det blev sura miner när modern i huset bara ville att de skulle äta varsin kaka. Då sprutade tårarna igen. D
e uppgivna föräldrarna satte de båda högt gråtande barnen i bilen och körde hem. Pust! Föräldrarna diskuterade sedan i bilen hur det kommer att vara att ha ett barn till om två månader...
Sen efter det så var barnen relativt nöjda och glada igen och föräldrarna hade det trevligt med de inbjudna middagsgästerna.

Annars då? Helgen har flutit på och vi har haft det bra.
I Fredags så fick Pirayan bort sina vargtänder samt blev riden i manegen. Vargtanden ploppade ut sådär smidigt och de var betydligt mindre i verkligheten än vad man föreställer sig när man hör namnet.
Syrran har tagit min dressyrsadel på prov så hoppas den passar på Pirayan så kan jag köpa ny sadel åt Breeze.
Breeze slapp också ut tillsamammans med mig.
Vi satsade på lite klätterträning i viadukten.
Kände mig sådär lagom smidig där jag stod mitt i backen och dirigerade min ystra eldflicka. kul tyckte hon det var i alla fall och jag gissar att hon hade träningsvärk igår.
Även Meciliah har blivit lite ompysslad samt att jag jobbat henne lite från marken.
Hon kändes lite slö och disträ, inte så pigg och alert som hon brukar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar