söndag 24 april 2016

I sista minut

Hej!

Det finns vissa saker som jag inte är så värst bra på, en av dessa saker är att vara ute i god tid.
Jag är väldigt sällan sen när det handlar om tid men när det kommer till att göra saker som jag borde så är jag i princip nästan aldrig tidig.
Det slog mig idag att om en månad eller ännu mindre i bästa fall 3 veckor kan vi ha en bebis här med oss.
Denna lilla krabat borde så småningom får en säng att sova i bäddad.
Vagnen kanske borde tas fram och tvättas, likaså bebisboet samt den lilles bilstol.
Bilen behöver fixas, airbagen kopplas ur och BB väskan borde kanske packas.
Lite divetrse småsaker såsom napp och nappflaska, de första blöjorna och annat smått borde inhandlas och förberedas.
Vi är liksom så mitt uppe i livet att allt oftast bara flyter på från det ena till det andra att jag helt enkelt knappt hunnit förbereda mig mentalt på att vi snart är en till.
Detta betyder då inte att den lille inte är älskad och efterlängtad utan bara att liten har en mor med många järn i elden både inne och utomhus och hinner gör vi nog.
Jag är nog tyvärr inte den stereotypiska hemmamamman som gillar att sy, baka städa, shoppa barnkläder och vara på kaffe med andra mammor. jag passar så inte in i den modellen. jag har alltid varit mig själv och lite gått min egen väg och hur man än ser på det så kan man ju inte göra något annat än gå den väg som passar en själv. Jag trivs med mitt liv och hur vi har det och jag vill för allt i världen inte byta med någon annan.
Nej jag passar inte in i modellen och försöker någon få mig in i den så slår jag bakut, det är inte jag och det fungerar inte så för mig. Jag måste göra på mitt eget sätt för att få livet att gå ihop så är det bara.

Vi har förövrigt haft en mycket trevlig helg. Gårdagen började med hopptävling vid JPR. Välorganiserad tävling med många starter. Första deltävlingen i Speedexcupen var det också och för vår del började den rätt så bra.
Första klassen började med en oturlig utbrytning vid första hindret men sen hoppade hon hela banan hur bra som helst. Jag tror att hon inte riktigt hann med i vad som hände. Vi ahde lite dilemman med sadlar innan start och W och B hann inte riktigt värma upp ordentlig och det blev stressig och rörigt. Starten kom snabbt och på och Breeze var inte alls med. Dock gick resten av banan hur fint som helst så det var lite synd med stressen nåjaa man lär sig!
Nästa klass gick bättre. Breeze hoppade felfritt och slutade som första oplacerade i den klassen och detta räckte till 7 värdefulla poäng i Cupen. Lite roliga linjer och inte det bästa flytet men runt kom de och det är ju huvudsaken. om amn tänker att hon endast gjort två hoppstarter hittills i sitt liv så är jag mycket nöjd med hennes prestation!

Sen på kvällen begav vi oss iväg till Vasa för att häölsa på C och E. Lika roligt att träffa dom som alltid. Vi blev bjudna på hemlagade hamburgare samt världens godaste efterätt med smördeg och choklad. ohälsosamt, fett och gudomligt gott. Barnen trivdes och vi vuxna trivdes och kvällen var mycket trevlig med tid för spelkort.

Idag har vi också haft fullt upp. Städade upp lyan på förmiddagen och for sen ut med barnen. satte lillkillen i vagnen och den äldre på cykel och tog sen unghästen vid hand och for på en härlig promenad. Mycket mentalträning för Meciliah att hålla jämn takt med vagnen och cykeln. Inte det roligaste att gå sakta om man frågar henne, men ack så nyttigt. Hon uppförde sig super idag så det är jag glad för. När vi kom hel igen passade jag på att borsta igenom henne riktigt ordentligt, vilket hon njuter av. Sällan jag tar m,ig tid att riktigt pyssla och mysa ordentligt med hästarna, men det är ack så behövligt ibland.

Nu väntar jag bara på Gubben och barnen sover. Vi skall iväg på kalas ikväll och skall fira både min syster och min bror samt gubben, syrrans pojkvän och även mig. Har man stor familj så har man många att fira, trevligt så!











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar