söndag 17 april 2016

Känner mig gravid

God Söndag!

Nu känner jag mig gravid, det slog mig som ett slag i ansiktet denna dag.
Det märks att kroppen inte orkar eller vill hur mycket som helst längre och att magen verkligen börjar vara i vägen när man skall göra saker.
Jag har varit väldigt trött och extra sävlig hela denna vecka. Det känns lite som om jag helst borde ta allt i slowmotion. Jag har inte heller varit lika taggad på att göra saker utan gärna tagit det lite lugnare.
Idag har jag dock haft fullt upp och det känns både i kroppen och i fötterna.
Jag for ut ganska tidigt imorse och släppte ut hästarna, sen körde jag igång med mockningen av boxarna.
Efter det tog jag ut Breeze på ett dressyrpass för hand längs med vägen.
Hon var super duktig idag och vi fick en riktigra bra feelis. Hon lyssnade bra, var lugn och avslappnade och försökte sitt bästa. Vi jobbade både med lite öppnor och slutor samt med övergångar. Eftersom hon var så pass fin idag jobbade vi bara en kort kort stund.
Sedan tog jag ut Meciliah också och tränade lite basic saker med henne.
Vi snurrade på längs med gångbanan en stund och även där fick jag en helt ok känsla, med henne blev det bara lite övergångar samt att vi jobbade med att flytta fram och bakdelen. Där var hon först lite trög och hade gärna bara fortsatt rakt fram, men efter ett tag så lossnade det och hon blev samarbetsvillig.
Sen blev klockan 1 och hovslagaren kom på besök. Hästarna har nu fina hovar och Breeze har nya skor. Direkt efter var det bara att konkla ut hästarna igen, sätta hö och vatten och efter det ställa sig in eftersom vi skall på kalas. Magen protesterar litegrann och tycker att det vore bättre att slänga sig på soffan ett tag, men tyvärr så hinns det inte med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar