torsdag 26 maj 2016

Övermogen melon

God kväll!

Ingen bebis här inte, inte än i alla fall. Idag passeras v 40 dtrecket så alla dagar efterr idag räknas som övertid.
Dagens känsla är att jag känner mig som en övermogen melon, en övermogen förväxt melon som är tung och klumpig och har magen i vägen överallt.
Även vid rådgivningenn som jag besökte idag tyckte hälsovårdaren att magen växt rätt mycket sen sist så imorgon skall vi på en extra kontroll till kokkola för att se hur den växt just eftersom storebror var så pass stor när han föddes och då gick jag en vecka över tiden.
Blir ju spännande att se hur detta slutar.
Sist vi var på ultraljud i v 36 så var bebisen redan strax över 3 kg så omöjligt är det ju inte att den redan är ganska så stor.

Jag har förövrigt mest tagit det lugnt idag och inte orkat med några värre stordåd.
En liten stund var jag på Loppis med Mia men det är typ allt.
Hästarna har fått ha ledigt från mig till och med, jag har bara tittat till dom samt gett dem mat i princip.
Mellizza slapp dock ut en stund med medryttarna vilket var uppskattat.
Gröngräset gör henne riktigt gott, hon är helt återställd nu från vinterns vedermödor.
Hon har gått upp rejält i hull, sårskadan är läkt. pälsen är blank och hon är pigg och kry som en unghäst.
Både hon och Meciliah går ute dygnet runt nu och till min stora förvåning så tycker Mellizza att det är helt okej.
Hon har självmant accepterat vindskyddet som en stor trevlig box och det är helt över mina förväntningar. Redan första dagen vi öppnade upp dit hade hon gått och ställt sig dit en 9 tiden och stod och sov.
För er som inte känner Mellizza så är hon annars en häst som springer längs med staketet efter klockan 9 och ropar ända tills någon tar inne henne. Så nu får de då vara ute ett tag eftersom de verkar trivas med situationen, bara matte som är lite ovan att ha hästarna utomhus och nojar sig i onödan.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar